سيد شباب ااهل الجنة .. ( الحسين بن على )
................................
علي بابك قاعدين
في حبك يا حسين
اللي يزور مقامك
ويكون عابر سبيل
ولما اكون في بيتي
نفسي اوام اوام
اجري علي باب المقام
يأذن لي بالدخول
ينزل علي وجهي نور
اصلي من زمان
وانا بحب ازور
سمعت عنك كتير
اصلك من جمال
جدك الرسول
جدك المصطفي
قال فيك بسط الرسول
من جمالك من سخاءك
قالوا عليك ابا الكرم والجود
يازينه شباب ال البيت
اخوك الحسن واختك الزينب
وفي حبكم
زاد ابوكم علي جمال
مااحلاك اخوك الحسن
واختك
ستنا تاج ال البيت
ولما يزورني ناس
جياني من الصعيد
اجبهم يزوروك
وبجمالك اتباهي بيك
نروح نزور وبدعانا
عايشين يا حسين
بروح ازور
وفوق كتفي هموم
واوام او ام
نسعي ونطوف بالمقام
ونقول اه ياسلام
مااحلاها ايام
بنفكر دايما باللي كان
مبقاش الدنيا تمام
ونسينا كمان الأمان
وهنطمع لما نزورك
ونتملي بنورك
توصي جدك علينا
المصطفي نبينا
بلغه منا السلام
و الرساله كمان
ان لولا حبه لينا
الرحمه مش فيتانا
قصة كفاح جميله
بطلها زينه الشباب
عاشت معانا سنيين
فكرنها ومش ناسيين
ولما شبيت علي عودك
قلت حي علي الجهاد
خدت معاك شباب
كلهم من ال البيت
وفي ايدك اختك
زينب اولادها كمان
غدروا بيك يا حسين
وصابك أذاهم
وقعت وفي ايدك سلاحك
وقلت حي علي الجهاد
وبعدها سكت الكلام
وبقيت صريع الأغوار
يا ابا الجود
شهيد الجنه يا حسين
يااباالجود يا حسين .

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق