عقبال اللايمين
بصحة وبنام علي
دموعي
ولا حد حاسس يوم
بيا
والاه بتخبط في
ضلوعي
زي القلوع وسط
المياه
نزله بقسوتها عليا
عماله تطفيلي في
شموعي
نفسي حل في موضوعي
الاقيها بتذيد اقسوتها
عليا
دايما بكون انا
وحديه
ومين هيحس بيا انا
مين
أو حتة ياخد بايديا
والناس واقفة وسيباني
انا ودموعي واحزاني
بدعي من كل قلبي
ارحمني انت ياربي
عقبال اللايمين
ناس شاطرة في الجراح
والازه
وفي الظلم يخدم دكتوراه
واستاذه
والطيبة في زمنا بقت
تلمزه
مخلاص راح زمن الطيبين
وبيقنا في زمن الوحوش
اللي فيه الناس الغدرين
ومين يرحمني انا مين
عقبال اللايمين
دي ناس علي القسوة
متتوساش
والغالي بقي يتباع ببلاش
والاصيل مبقاش يسواش
ودايما مدعي في الاحزان
وعلي الفرح مبتهناش
دايما طفح الكيل
شارب المرار والويل
وبعمل المستحيل
وبرضة مبتهناش
ومبقتش عارف مين
الحبيب والعدو مين
الناس بقت في عينية
كلهم وحشين
خلوني علي طول ظلم
نفسي
عقبال اللايمين
تايه في دنيا ودوامة
مش لاقي للفرح علامة
نفسي ادوق طعم الابتسامة
واخرج بقي من اللي انا فيه
وابعد عن الحزن وارمية
ده كل حلم عمال ببنيه
الاقي الناس بتهد فيه
مش عارف عايزين مني ايه
متسبوني بقي في اللي انا فيه
ولا انتم عجبكم حالي يبنادمين
روحوا منكم لله
عقبال اللايمين

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق