...(يونيو أجمل ذكري)...
****
مصر ياغالية علينا
يازارعة الأمل فينا
ياراسمة أسامينا
ياعايشة تحمينا
ولادك ضنى روحك
بيحموا ف حدودك
احنا كلنا جنودك
وحياتنا ف وجودك
يا طالع الشجرة
جايب معاك بكرة
يا يونيو ياذكرى
واخداني ميت فكرة
كنا هنبقي فين
ولا هنيجي منين
دا اليوم ف وجودهم
ولا سجن ناس مجانين
تسلم ياريسنا
يا حامي سمعتنا
ياتاج فوق راسنا
احنا معاك علي طول
دا بجيشك المغوار
وبربك الستار
خلصنا م الأشرار
يا يونيو ياغالية
يا عزيزة علي قلبي
قلوبنا مش طايلة
إلا دعاء ربي
يسعدنا برئيسنا
ياسيسي ياحبيبنا
***


ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق